יום ראשון, 29 בספטמבר 2013

השקעות נדל"ן בחו"ל


השקעות נדל"ן בחו"ל - המדינות השונות
כאשר אתם פונים לתחום של השקעות נדל"ן בחו"ל בהחלט שחשוב מאד לזכור כי בסופו של דבר מדובר כאן על משהו שהוא הרבה מעבר להשקעה בנכס עצמו. במובן מסוים, השקעות נדל"ן בחו"ל הן השקעה במדינה עצמה על כל המשתמע מכך. כאשר אתם רוכשים נדל"ן במדינה מסוימת כל שהיא כזו או אחרת, אתם צופים שהיא תהינה מרווחה כלכלית בטווח הקרוב והרחוק גם יחד. אתם מצפים שהמחירים יעלו עם הזמן, והיכולת של אנשים לשכור או לרכוש נדל"ן תהיה גם היא גבוהה והם יסכימו לשלם בהתאם. אז מה חשוב לקחת בחשבון?

מפותחת או מתפתחת?
קודם כל, עליכם לשאול את עצמכם האם אתם תפנו לבצע השקעות נדל"ן בחו"ל במדינות מפותחות - כמו למשל מערב אירופה וארה"ב, או שאתם תפנו דווקא לכיוון של השקעות נדל"ן בחו"ל במדינות מתפתחות - כמו למשל מזרח אירופה, המזרח הרחוק, דרום אמריקה, וכיו"ב. כמובן שמעבר לכך יש הבדלים שונים בתוך המדינות עצמן - כן מדינה מתפתחת כמו ברזיל, לא דומה למדינה מתפתחת כמו בווייטנאם, ומדובר על רמות שונות לחלוטין. אולם מה בכל זאת דומה בקבוצות הללו?

השקעות נדל"ן בחו"ל

מה קורה במדינות המפותחות?
אם מדובר על השקעות נדל"ן בחו"ל במדינות המפותחות, חשוב לזכור שעליכם לגייס מראש סכומים גבוהים יותר עבור ההשקעות שלכם, שכן השוק עצמו הוא עשיר יותר. מהצד השני, ההשקעות נחשבות לרוב בטוחות יחסית. מדובר על מדינות מתפקדות ברמה גבוהה, עם עבודה ביורוקרטית מסודרת מאד - ולכן יש גם לעבוד לפי הכללים במדינה, שלעתים יכולים להיות קשוחים יחסית. עם זאת, אפשר גם ליהנות מתשואות גבוהות יחסית, ומשיתוף פעולה מלא מהמגזר הציבורי והעסקית.

ייחודן של המדינות המתפתחות
לכאורה, השקעות נדל"ן בחו"ל במדינות המתפתחות טומנות בתוכן מרכיב סיכון מסוים  -מה יקרה עם אותה מדינה תבצע פניית פרסה לכן חשוב מאד לבצע השקעות נדל"ן בחו"ל במדינות שיש לגביהן צפי חיובי במיוחד וקצב ההתפתחות שלהן נחשב משביע רצון. אפשר להיכנס למדינות שבהן השוק העסקי רק מתחיל לבנות את עצמו - וכך אתם תוכלו להיות חלוצים בתחום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה