יום חמישי, 2 באוגוסט 2012

שנת שירות


שנת שירות – התנדבות למען החברה
אזרחי ישראל מחויבים להתגייס לצה"ל עם סיום לימודיהם בבית הספר התיכון. אבל, יש כאלה אשר בוחרים לתרום תרומה נוספת לקהילה ולחברה בישראל עוד לפני תחילת השירות הצבאי שלהם. על פי הצבא שנת שירות היא שנת התנדבות של צעירים לפני צבא לפעילות חברתית או קהילתית באזורי מצוקה או פעילות עם נערים ונערות עולים חדשים. כדי לאפשר את שנת השירות דוחה הצבא את הגיוס של המתנדבים בשנה ומאפשר להם להתנדב לשנת השירות. שני מסלולים אפשריים למתנדבים בצבא – להתגייס לנח"ל או להתגייס לשירות רגיל לחלוטין.
את שנת השירות ניתן לעשות במסגרות שונות כמו הנוער העובד והלומד, הצופים, בני המושבות, מכבי, אחרי, החברה למתנסים וגופים נוספים. הדעות לגבי שנת שירות חלוקות ויש הטוענים כי שנת שירות היא דבר חשוב ורצוי ויש טוענים את ההיפך .
שנת שירות – תרומה חשובה לחברה
בני הנוער המתנדבים לשירות לאומי הם אותם בני נוער שגם בהיותם בתיכון התנדבו במקומות שונים למען הקהילה והחברה. נוער זה שואף לתת יותר ולתרום מעבר למה שמצופה מהם ולכן האפשרות של שנת שירות לפני הצבא מאד חשובה להם. אותם בני נוער מוצאים סיפוק גדול בתרומה לחברה ולקהילה והדרך שעשו בתנועת הנוער מכיתה ד' ועד להיותם מדריכים מכשירה אותם לנתינה מסוג זה .


שנת שירות לקירוב בין בני הנוער
שנת שירות מאפשרת לאותם בני נוער שכבר הכירו אנשים רבים ברחבי הארץ כתוצאה מפעילותם בתנועת הנוער שלהם להמשיך את הפעילות המבורכת הזו גם לאחר שנות התיכון. פעילות זו מקרבת בין בני הנוער ומאפשרת להם להכיר אלה את אלה באופן הרבה יותר מעמיק. בנוסף לכך בני הנוער שמגיעים לעשות שנת שירות ממקומות שונים בארץ יהיו בעלי אידיאולוגיה חברתית זהה בכל הקשור לנתינה .
שנת שירות – פותחת דלתות גם אחרי השירות הצבאי
אדם שעשה שנת שירות לפני הצבא ולאחר מכן שירות צבאי מלא לכל דבר, והוא או היא מעוניינים לעבוד בתפקיד דומה במקומות ציבוריים שונים, יהיו בעלי עדיפות בגלל ההתנדבות שלהם לשנת שירות .




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה